Ochrana ventilových sedel u motorů na LPG

K ochraně motorů výhradně používáme motorové aditivum australské společnosti Flash Lube. Flash Lube je při pohonu na LPG/CNG velmi důležité aditivum. Na ventilech a ventilových sedlech vytváří ochranný film, čímž brání předčasnému opotřebení hlavy motoru. Dokáže také udržovat čisté dříky sacích ventilů a mazat vstřikovací ventily LPG.

Ke správnému dávkování je možné použít originální podtlakový dávkovač Flash Lube, který je možné doplnit o rozdělovník nebo elektronické vstřikování Valve Protector.

Přehled dávkovacích souprav pro aditivum

Flash Lube Valve Saver Kit 2

Sada druhé generace pro ochranu ventilů je nová, vylepšená souprava s podtlakovým dávkovačem, kompaktnější nádobkou a led diodou signalizující nedostatek oleje. Je určena k efektivnímu dávkování značkového aditiva Flashlube Valve Saver Fluid do motorů s pohonem na plyn LPG a CNG. Dávkovací systém využívá podtlaku sání. Správně dávkované motorové aditivum tak chrání motorové ventily, udržuje horní části válců čisté, promazané a snižuje jejich vysokou teplotu. U moderních automobilů je v motorovém prostoru čím dál méně místa. Nový automatický dávkovač aditiv Flashlube má kompaktní obdélníkový tvar. Dávkovač zabere minimum místa, což je samozřejmě velkou výhodou. Regulační šroub byl doplněn o zajišťovací matici. Tento kit není doporučován pro motory s turbodmychadlem.

Cena základního kitu je 1600 Kč vč.DPH

Rozdělovač dávky Flash Lube

Rozdělovač dávky motorového aditiva pro kit Flashlube 2 slouží k přesnému a rovnoměrnému dávkování aditivní přísady do jednotlivých válců motoru. Velmi výrazně tak zvýší účinnost základní sady. Především vhodné pro motory s plastovým a jinak komplikovaným sacím potrubím, kde by jinak nedošlo k dostatečnému rozptýlení aditiva Flashlube za sací klapkou. 

Valve Protector

je unikátní elektronický systém dávkování aditiva. Aplikace je prováděna prostřednictvím tlakové dávkovací jednotky do přívodní hadice plynu za filtr plynné fáze. Aditivum poté prochází přes plynové vstřikovače a je tak rovnoměrně rozdělováno do válců. Zařízení je doporučeno pro montáž do všech klasických motorů, motorů s technikou VTi (BMW a PSA) a nebo motorů s Turbem. Tento způsob aplikace poskytuje zároveň dvě velmi žádoucí funkce:

 

  1. aditivum je aplikováno přes plynové vstřikovače, které jsou tak přimazávány a čištěny zároveň, což má velmi pozitivní vliv na jejich spolehlivou funkci a vysokou životnost. Vstřikovače jsou trvale čištěny a jejich pístky neběhají nasucho, ale jsou trvale mazány. Nedochází k jejich zalepování parafíny z LPG.
  2. aditivum je přesně dávkováno v celém rozsahu provozního režimu motoru v závislosti na délce vstřiku plynových vstřikovačů. Na rozdíl od podtlakových systémů třeba i elektronicky řízených, u kterých je aditivum nasáváno podtlakem pouze při deceleraci (brzdění motorem) a na volnoběh. Tím je zajištěna nejen kvalitnější ochrana motoru, ale také efektivnější a úspornější využití aditiva, mimo jiné také tím, že při jízdě na benzín není dávkování aktivní.

Při instalaci kitu během montáže LPG, nabízíme tento kit za zvýhodněnou cenu 4200 Kč vč.DPH.

Výhody používání aditiva (kapaliny Flash Lube)

Co všechno ventilové mazivo Valve Saver Fluid dokáže? 

  • chrání ventily a ventilová sedla
  • snižuje finanční výdaje na palivo až o 5,3 %
  • čistí palivový systém
  • snižuje škodlivé emise
  • promazává horní části válců
  • snižuje teplotu motoru
  • je ekonomicky výhodné, 50 ml ošetří 50 litrů paliva
  • je bezpečné pro všechny druhy vozidel na LPG a CNG

Aditivum a čistič paliva LPG Chemtane V

Aditivum Chemtane V obsahuje silnou formuli, určenou k boji proti všem problémům pohonné hmoty LPG.

  • odstraňuje usazeniny, které mohou bránit výkonu
  • čistí vstřikovací trysky, odpařovače a karburátory
  • zajišťuje mazání válců, ventilů a kroužků
  • eliminuje problémy způsobené nečistotami v palivu
  • odstraňuje vodu v nádrži a v palivovém systému LPG
  • udržuje LPG systém čistý pro vysoký výkon a efektivitu motoru

LPG je tvořeno čistou směsí plynů propanu, butanu a jiných uhlovodíkových plynů. Ty hoří velice čistě a vyrábějí obrovskou tepelnou energii s minimálními usazeninami a škodlivými emisemi, jako je oxid uhelnatý. Bohužel  LPG obvykle dodávané do čerpacích stanic na našem trhu, bývá vyrobeno krakovacími metodami v rafinériích, pro maximalizaci zisků rafinérií a obsahuje nestabilní molekuly, které se nazývají alkeny a olefiny. Tyto nestabilní molekuly obsahují dvojité vazby, které reagují s jinými molekulami v palivu a okolním prostředí  (včetně kyslíku a síry) do dlouhých molekul polymeru. LPG je špatné rozpouštědlo, takže se tyto polymery v palivu nerozpouštějí.

Jako těžké usazeniny a gumy se oddělí z paliva LPG a hromadí se uvnitř palivového systému a spalovacího prostoru. Nejlepší způsob, jak se vypořádat s nevyhnutelnými problémy usazenin je odstranit je tak, jak byly vytvořeny. CHEMTANE V obsahuje "povrchově aktivní " molekuly, které se svážou s usazeninami a rozbijí je (nově vzniklé i starší, které již existují), doprava je v plynném stavu, což je jediný způsob, jak odstranit, tedy odeslat těžké usazeniny s velkým bodem varu do spalovací komory motoru k likvidaci.

LPG je suché plynné palivo, které nijak dostatečně nemaže části motoru při spalování. Postupem času to způsobuje nadměrné opotřebení  kritických částí motoru s nežádoucími výsledky, jako podpálení výfukových ventilů, zvýšení emisí, snížení výkonu a počtu najetých kilometrů. Aby se zabránilo nadměrnému opotřebení a prodloužila se životnost komponentů, je výhodné přidat mazání již do suchého paliva, které promaže pístní kroužky, stěny válce, písty, ventily s vodítky ventilů, těsnění a vstřikovače. CHEMTANE V obsahuje velmi kvalitní maziva, které zabraňují opotřebení motoru a palivové soustavy, prodlužují životnost motoru a šetří peníze spotřebitele.

Spalovací stimulátory CHEMTANE V umožňují spálit více uhlovodíků v palivu a přeměnit je na tepelnou energii. Výsledkem toho je, že spotřebitel získá vyšší výkon a větší počet ujetých kilometrů, ale i nižší emise oxidu uhelnatého a uhlovodíků (více uhlíku se v palivu spálí v plném rozsahu na oxid uhličitý).

Korekce vody v palivovém systému vozidla LPG může vést ke korozi komponent a zamrznutí v chladném počasí. Odlučovače vlhkosti v CHEMTANE V odvádí vodu a brání škodlivému hromadění vody tím, že rozebere vodu na mikroskopické částice, které mohou být bezpečně vtáhnuty do spalovací komory a tím se odstraní ze systému jako pára. Žádná voda, žádná koroze a během chladného počasí žádné zamrznutí!

Dávkování: 1 dávka 50 ml/1 plná nádrž LPG (30-50 l)  – opakujte každých cca 5000 km.

Aplikuje se při tankování LPG na naší čerpací stanici do LPG nádrže.

Cena jedné 50ml dávky je 150 Kč vč. DPH.

Aditivum do benzínu

Další aditiva, která naše firma doporučuje, jsou produkty, které řeší problémy stárnutí benzínu, při provozu na LPG. Vzhledem k tomu, že vozidlo primárně používá pohon na LPG, dochází v nádrži benzínu k destrukci paliva. Palivo, které se "jen vozí" oxiduje, přehřívá se a odpařuje, navíc pokud ho je v nádrži jen pár litrů, proces nastává během velmi krátké doby. Životnost takového benzínu jsou sotva dva měsíce a potom dochází v nádrži k rozkladu všeho gumového (díly čerpadla). Z těchto důvodů je třeba správně udržovat původní palivový systém pomocí námi již ověřených přípravků.  

Flashlube Injector Cleaner

Čistič benzínových vstřiků Flashlube Injector Cleaner je vhodný pro vozy s pohonem LPG a udržuje benzinový palivový systém v dobrém stavu. Flashlube Injector Cleaner je vědecky vyrobená a otestovaná bezsirná syntetická přísada do benzinového paliva (aditivum do benzinu). Toto aditivum je určeno k čištění vstřikovacího systému benzinového motoru. Svými výbornými mazacími vlastnostmi chrání tuto část motoru vašeho vozu a celkový výkon pomáhá udržovat na dlouhodobě špičkové úrovni.

Super Benzin Aditiv

snižuje spotřebu o 5-7 % díky obsažené mazací přísadě. Jedná se o multifunkční přísadu do benzinu nejen pro všechny moderní motory s přímým vstřikováním, ale také pro starší karburátorové motory, ve kterých rozpouští usazeniny a zajišťuje postupné vyčištění karburátoru a sacích ventilů. Protikorozní účinek zajišťuje ochranu palivového systému a udržuje maximální výkon vašeho motoru.

 

Benzin Stabilisator

je vhodný především pro řidiče co jezdí málo kilometrů a plná nádrž benzínu jim vydrží déle jak 3 měsíce. Přípravek dokáže pomocí účinných látek zabránit korozi a stárnutí benzínu. Palivo začíná snižovat svoji kvalitu už po měsíci provozu! Bez přidaných aditiv začne docházet během zvětrání paliva k zanášení celého palivového systému a může vrcholit i trvalým poškozením benzinových vstřikovačů, čerpadel a všech gumových součástí které mají styk s benzínem.